HOME ABOUTME BLOGSHOP TUTORIAL AKU&ONEW GIVEAWAY

Sabtu, 30 Mac 2013

Hati-hati bila memilih tuala wanita oke!

Assalamualaikum <3

Setiap gadis mesti akan melalui satu peristiwa berdarah (tak tau nak buat bahasa halus camner hek9)...dan peristiwa ini akan sentiasa berlaku pada setiap bulan bergantung kepada metabolisme tubuh kita...ada seseorang tuh akan berlaku pada awal bulan, pertengahan bulan dan juga pada akhir bulan...

korang tau tak,penggunaan jenis tuala wanita adalah penting?take a note oke! .seperti yang sedia maklum, kita sudah kenal pelbagai jenis tuala wanita yang dipasarkan di Malaysia mahupun di luar negara..contohnya, Kotex,Libresse,Laurier, dan lain-lain...(kalau aku gitau satu persatu,esok pon tak habiskan?)
Dulu, aku ada baca satu artikel yang mengatakan kanser serviks berlaku akibat daripada penggunaan jenis tuala wanita yang salah..omo! terkejut tau aku baca artikel tuh...tapi, kalau aku pikir2 balik, memang betul pon...
sbb ada sesetengah jenis tuala wanita tuh diperbuat daripada kertas yang dikitar semula...

Korang tau tak bahayanya kertas yang dikitar semula tuh? Datang dari mana bahayanya itew?
Haa...meh nk gitau, korang tau tak untuk menjadikan kertas surat khabar putih dan bersih sesuci dalam debu tuh perlu menggunakan peluntur. Alaa..kalau mak mak kita mesti guna klorox kalau nk sental kotoran degil kat baju putih...nak nak baju sekolah...kan.kan.kan?



Jadi, ada sumber yang menyatakan bahawa walaupun peluntur telah dibersihkan dari kertas, namun masih ada lagi sisa2 peluntur yang melekat pada kertas itew...bahaya tau!
sebab apa bahaya? sebab, korang bayangkanlah, kawasan larangan tuh kan kawasan yang lembap, jadi apabila kita pakai tuala wanita yang very2 bahaya tuh,sisa2 peluntur tersebut akan mengelwap dan masuk ke dalam faraj...sebab tu lah jadik kanser serviks adik2, kakak2, makcik2...
kena ambil serius nih...hmm!!


So, aku pun tak fikir panjang dan mula cari pad yang betul2 selamat untuk dipakai..mungkin korang masih kabur ngan masalah nie...tapi silap2 hari bulan dapat kanser, baru terkedek2 nk cari yang selamat punya...apa faedah aku buat entry sal nih kalau korang tak cuba nk berubah untuk kebaikan diri korang kan?? sediakan payung sebelum hujan la..


Cari punya cari punya cari, akhirnya, dengan hasil pencarian aku, aku jumpa jugak pad yang sangat-sangat selamat untuk dipakai...sebab pad dia seratus dua peratus daripada kapas tau!!jadi, sudah semestinya tiada bahan kimia yang membahayakan kat dalam pad nih...hehehe...





Tadaaa!!! nie la pad yang aku pakai!! selesa gila!! lagipun pad dia memang superb anti kebocoran sebab pad nie mampu menampung 250ML air tau!! korang bayangkan sendiri oke!! darah kita xdela sampai 250ML..jadi memang susahla nk bocor yerdak?
kalau aku nk gitau satu2, memang panjangla entry aku kali nie...so,untk entry yang setewusnya, aku akan cerita sal pad nie jer...atau mungkin aku akan buat satu video tentang pad nie...wahhh, kemain ko punya semangat!

so,see u next time!!



1 comment

30 Mac 2013 6:22 PG

tak pernah tengok pun jenama ni. mahal tak?

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com